Realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2024/2025

ZADANIE I

„Ruch to zdrowie” – Edukacja prozdrowotna – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

            CELE:

  • poznanie zachowań służących poprawie zdrowia fizycznego poprzez ruch, odżywianie i wypoczynek
  • zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy
  • rozwijania funkcji i wydolności organizmu
  •  tworzenia poprawnej postawy i budowy ciała
  •  zapobieganie chorobom
  •  rozwój psychiczny i społeczny
  •  kształtowanie motoryki: szybkości, gibkości, zwinności
  •  rozwijanie koordynacji ruchowej
  •  wyrabianie pozytywnej motywacji do zabaw i zajęć ruchowych.

PRZEWIDYWANE EFEKTY

  • zwiększenie świadomości na temat roli i wagi aktywności fizycznej, odpowiedniego odżywiania i odpoczynku
  • rozładowanie nadmiernej energii u dzieci
  • poprawa nastroju i koncentracji uwagi, stanu układu nerwowego, dotlenienie mózgu
  • rozwój samodzielność, równowagi emocjonalnej, odporności na stres, poczucie odpowiedzialności, zdyscyplinowanie i wytrwałość w pokonywaniu trudności.
L.p.ZADANIAOSOBY ODPOWIEDZIALNETERMINUWAGI
1Realizacja podstawy programowej. Ujęcie działań prozdrowotnych w miesięcznych planach pracy.Nauczyciele wszystkich grupZgodnie z planami miesięcznymi 
2Zorganizowanie „Dnia Sportu”, spotkanie ze sportowcem.Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
3Realizacja innowacji pedagogicznych i programów.Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
4Systematyczne prowadzenie gimnastyki porannej i zajęć gimnastycznych zgodnie
z wiekiem dziecka
Nauczyciele wszystkich grupzgodnie z harmonogramem 
5Udział w zajęciach rytmiczno – tanecznych Program „Tańczyć każdy może”Kinga Bernercały rok 
6Prowadzenie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu.Nauczyciele wszystkich grupCały rok 
7Udział w Ogólnopolskim Programie „Zdrowo i Sportowo”Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
8Wzbogacanie warsztatu pracy o nowatorskie rekwizyty wykorzystywane w czasie zabaw i zajęć ruchowych (gazety, butelki plastikowe itp.)Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
9Wykorzystanie w czasie zajęć ruchowych sprzętów sportowych z zasobów przedszkolnych (piłka nożna, piłka siatkowa, piłka ręczna)Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
10Przybliżenie dzieciom wybranych dyscyplin sportowych poprzez zapoznanie z zasadami, oglądanie fragmentów relacji sportowych oraz prowadzenie zabaw i ćwiczeń powiązanych z poznawanymi dyscyplinami.Nauczyciele wszystkich grupcały rokzgodnie z miesięcznymi planami pracy
11Prowadzenie zabaw ruchowych z wykorzystaniem muzyki Klanzy, Orffa, Labana, Kniessów, W.Sherborne w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Prowadzenie zajęć ruchowych z muzyką w połączeniu z metodami twórczymi, aktywizującymi dzieci tj. np. aerobikNauczyciele wszystkich grup  cały rok 
12Zorganizowanie zajęć udzielania pierwszej pomocy dla przedszkolaków przez druhów OSP w GórzeAneta Utrata, Elżbieta Jakubas1 raz w roku 
13Ruch to zdrowie” – umieszczenie plakatów artykułów propagujących zdrowy styl życia na stronie internetowej przedszkola oraz na gazetce przedszkolnej.Nowak Renata, Olesiak Mariola2 razy w roku 
14Zorganizowanie pokazu udzielania pierwszej pomocy podczas Pikniku RodzinnegoNauczyciele wszystkich grupCzerwiec 2025 
15Udział w akcjach prozdrowotnych: „Mamo, Tato wolę wodę!”, „Czyściochowe Przedszkole”, „Klub Zdrowego Przedszkolaka”Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
16Samodzielne przygotowywanie przez dzieci zdrowych posiłków m.in. kanapek, sałatek, sokówNauczyciele wszystkich grupcały rok 
17Organizowanie spacerów i pieszych wycieczekNauczyciele wszystkich grupcały rok 
18Promowanie zdrowego stylu życia   i zdrowego odżywiania się poprzez kontakt z literaturą dziecięcą- opowiadaniami, bajkami, wierszami poruszającymi tematykę prozdrowotną m.in.: „Na straganie”
J. Brzechwa
Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
19Organizowanie codziennych zabiegów higienicznych w łazienceNauczyciele wszystkich grupcały rok 
20Realizacja innowacji pt. „Mały Ratownik – Sportowiec”Mariola Olesiakcały rok 

ZADANIE II

Jesteśmy Polką i Polakiem” – kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

CELE:

  • Przekazywanie dzieciom wartości patriotycznych.
  • Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności do wspólnoty narodowej.
  • Kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej.
  • Poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu (dostrzeganie piękna ojczystego miejsca).
  • Budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem – rodzina, przedszkole, miejscowość.
  • Przybliżenie sylwetki wybranych bohaterów narodowych (z kraju i swojego regionu).
  • Uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną, poznanie legend i baśni polskich.
  • Dostrzeganie piękna i wartości sztuki oraz dorobku polskiej nauki i kultury.
  • Okazywanie szacunku członkom rodziny, osobom z bliskiego otoczenia; poprawne, pozytywnie nacechowane relacje z drugim człowiekiem.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw – znajomości swojej wartości jako człowieka i jako jednostka „wiem kim jestem”.

PRZEWIDYWANE EFEKTY

  • Nabycie wiedzy z zakresu historii Polski, regionu, miejscowości i rodziny
  • Właściwe posługiwanie się językiem polskim
  • Znajomość symboli narodowych, polskich pieśni patriotycznych, tradycji i obrzędów, najważniejszych zabytków historycznych imiejsc pamięci narodowej
  • Prezentowanie odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości przedszkolnych i państwowych
L.p.ZADANIAOSOBY ODPOWIEDZIALNETERMINUWAGI
1Realizacja podstawy programowej. Ujęcie działań patriotycznych w miesięcznych planach pracy.Nauczyciele wszystkich grupZgodnie z planami miesięcznymi 
2Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu, ogrodzie przedszkolnym jak również podczas spacerów i wycieczek.Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
3Zorganizowanie próbnej ewakuacjiDyrektorwrzesień/październik 
4Zorganizowanie spotkania z policjantem, pogadanka o bezpieczeństwieMariola Olesiakmaj/czerwiec 
5„Jestem Polakiem, znam historię Polski” – zapoznanie z symbolami państwowymi: flaga, hymn, godło, stolica, zapoznanie z mapą Polski. Przygotowanie prezentacji multimedialnej – „Poznajemy Polskę” – na temat regionów Polski i głównych miast, poznanie legend związanych z miastami, zabytków, regionalnych strojów, języka, przysmaków kulinarnych.Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
6„Góra moja mała ojczyzna” – Znam swój adres. Zapoznanie z ważnymi miejscami użyteczności publicznej np.: szkoła, poczta, remiza strażacka, zabytkowy kościół, Zorganizowanie wycieczki na grób żołnierzy. Zapoznanie z wybranymi słowami z gwary śląskiej. Nauka wybranego tańca regionalnego. Wzbogacenie kącika regionalnego o nowe rekwizyty. Prowadzenie zajęć w kąciku regionalnym.Nauczyciele wszystkich grupcały rok 
7Opracowanie i realizacja innowacji pedagogicznej „Śląsk- poznajemy tradycje i zwyczaje naszego regionu”.Elżbieta Jakubaszgodnie z harmonogramem 
8Zaplanowanie i realizacja działań kształtujących postawy patriotyczne poprzez przygotowanie i przeprowadzenie uroczystości przedszkolnych z okazji Święta Niepodległości, Święta Flagi Narodowej oraz Święta Konstytucji – 3 MajaNauczyciele wszystkich grupcały rok 
9Nawiązanie współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną, Ochotniczą Strażą Pożarną w Górze, Szkołą Podstawową w Górze.Nauczyciele wszystkich grupzgodnie z harmonogramem 
10Przegląd tańców regionalnych – nauka wybranego tańcaNauczyciele wszystkich grupkwiecień/maj 
11Udział w konkursach regionalnych np. „Mały Brzym”Nauczyciele grup starszychcały rok 
12Zapoznanie ze sylwetkami wybitnych PolakówNauczyciele wszystkich grupcały rok 
13Uroczysta Akademia z okazji Dnia PatronaNauczyciele wszystkich grupkwiecień 
14Udział w akcji „Szkoła Pamięta”Nauczyciele wszystkich gruplistopad 

Loading

Skip to content