Nauczyciele przedszkola stosują nowoczesne metody i formy pracy które, zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
- Metody czynne:
– metoda samodzielnych doświadczeń,
– metoda kierowania własną działalnością dziecka,
– metoda zadań stawianych dziecku,
– metoda ćwiczeń utrwalających. - Metody oglądowe:
– obserwacja i pokaz,
– osobisty przykład nauczyciela,
– udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne. - Metody słowne:
– rozmowy,
– opowiadania,
– zagadki,
– objaśnienia i instrukcje,
– sposoby społecznego porozumiewania się,
– metody żywego słowa.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent Przedszkola:
- jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
- ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
- potrafi współdziałać w zespole,
- jest zainteresowany nauką i literaturą,
- jest samodzielny,
- jest aktywny w podejmowaniu działań,
- lubi działania twórcze,
- jest wrażliwy estetycznie,
- akceptuje zdrowy styl życia,
- ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
- cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego,
- czuje się Polakiem i Europejczykiem
Aby dojść do celu pragniemy wykorzystać aktywność poznawczą dzieci. Będziemy dążyć do bezpośrednich kontaktów z najbliższym otoczeniem społecznym i przyrodniczym, poprzez spacery, wycieczki, rozmowy.
Chcemy, aby nasze dzieci doznawały jak najwięcej przeżyć i miały możliwość działania w celu zaspokojenia swoich potrzeb emocjonalnych, intelektualnych
Oczekujemy włączenia rodziców w proces edukacji regionalnej, nawiążemy współpracę z samorządem terytorialnym i zespołami folklorystycznymi, ludowymi twórcami naszego regionu oraz wykorzystamy literaturę regionalną.
Nasz region to nieprzerwane bogactwo wartości i specyficznych cech kulturowych, to skarbnica swojskości i tożsamości.
Pragniemy aby nasze dzieci poznały dziedzictwo kulturowe naszego regionu: historię, tradycję, kulturę i wartości najbliższego środowiska. Aby ocalić od zapomnienia tradycję naszego regionu chcemy zaszczepić dzieciom ciekawość i chęć ich poznania a tym samym wzbudzić miłość i przywiązanie do miejsca, w którym mieszkamy. Nasi wychowankowie wyrosną na ludzi twórczych, o szerokich zainteresowaniach, o różnorodnych talentach i umiejętnościach. Wartością dla nich będzie dobrze znana tradycja regionalna. Dzięki kontaktom rodzinnym i środowiskowym tradycja ta będzie przekazywana bezpośrednio z pokolenia na pokolenie.
Bliski kontakt z rodzicami, dziadkami i krewnymi dziecka wpoi w naszych wychowanków szacunek dla ludzi starszych.
Chcemy stworzyć naszym wychowankom warunki harmonijnego rozwoju. Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu będą miały stworzone przyjazne warunki rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i duchowego. Będziemy rozpoznawać indywidualne potrzeby wszystkich wychowanków i starali się je zaspokoić.
Rodzice wychowanków będą współautorami sukcesów swoich dzieci. Będą mieli zapewnione wsparcie w ich roli wychowawczej, będą otrzymywali szczegółową informację o postępach i problemach swoich dzieci.
Przedszkole jest partnerem władz samorządowych, starała się sprostać lokalnym oczekiwaniom, promuje osiągnięcia i sukcesy wychowanków.